Tento blog je součástí newsletteru (e-mailové zprávy s novinkami) digiscrapbookové dílny PST Designs.
Pravidelně nepravidelné zasílání newsletteru s nabídkami cenově výhodných balíčků, sezonních akcí, soutěží a vůbec všeho co se děje u PST si můžete velmi jednoduše objednat ZDE.
Objednáním newsletteru se nezavazujete k žádným nákupům nebo povinnostem a můžete ho kdykoli odhlásit. Naopak se stáváte součástí velké rodiny přátel a fanoušků PST Designs a automaticky získáváte všechny výhody lepších cen, rychlé informovanosti o novinkách a ostatních, které newsletter přináší.

pátek 8. ledna 2010

Sendvičová metoda - návod na jednoduché propojení jednotlivých elementů

Takže - tuto metodu můžeme použít všude tam, kde potřebujeme aby kus elementu byl nad elementem a druhý kus pod ním. Setkávám se v praxi s tím, že to lidem přijde velmi složité a přitom existuje úplně jednoduchý trik. Samozřejmě se nedá použít vždy, je spíš pro případy, kdy chcete jeden konec venku a druhý vevnitř, ale já ho používám skoro pořád.

Takže- příklad - chceme, aby Kubíček stál jakoby za rámečkem, tělo bylo schované, ale ruka a voda aby stříkala ven z rámečku.
Samozřejmě že by tu mohla být kytka která roste ven z rámku, nebo třeba chcete okolo rámku obtočit mašli.
Musí to být nestínovaný rámek, to je důležité sdělit, aby se vám stíny neduplikovaly.

Přeneseme vrstvy na sebe a vidíme, že musíme Kubajze do toho rámku nějak zapasovat, že mu dole kus čouhá ven.

Spousta lidí v tomto případě sáhne po lasu, nebo gumě, ale představte si, že by ten rám nebyl rovný, ale třeba nějaký zubatý, nebo vyrobený z kytek, prostě složitý.... no a  já udělám tohle


V červeném rámečku vidíte, co jsem udělala. Naduplikovala jsem rám a přetáhla vrstvu rámu před Kubíše. Takže tím nám vznikl celý sendvič, který teď jednoduše upravím. Vezmu gumu a velmi benevolentně ogumuju rám tam, kde chci, aby Kuba přečníval. Když se hrany dotýkají, můžete si horní rám malinko zprůhlednit (snížit na chvíli krytí vrstvy) abyste věděli kam gumovat a kam ne, a pak ho vrátit ve finále zpátky.
Zase věnujte pozornost červenému rámečku a vymodralé horní vrstvě tam je vidět, jak je okousaný (a jak ošklivě) ten horní rám, ale díky sendviči,  tam kde horní chybí, ho nahradil spodní, takže je "ořez" naprosto plynulý a hlavně - je to opravdu rychlé.

Stínovat teď můžete buď po spojení všech tří vrstev sendviče do jedné a nastínovat až tu výslednou (spojení do jedné vrstvy se hodí pokud byste s výsledkem ještě chtěli pohybovat, tak at se sendvič nerozpadne),  nebo pokud už končíte nebo víte že s těmito elementy už nebudete hýbat, tak slučovat nemusíte a pak je ideální a přirozenější stínovat zvlášt spodní rám a element. Horní okousaný rám se samozřejmě nestínuje.

3 komentáře:

  1. Perfektní podání Jani.. zírám na to,jak je to jednoduché.. já jak blbec vždycky gumovala a maskovala.. tohle je opravdu snadné.. díííky

    OdpovědětVymazat
  2. Jé..., jsem potěšena, že jsem na to taky kápla - sama - nějak jsem jako začátečník pořád nemohla pojmout to lasování a gumování a kdo ví co ještě a tak jsem si takhle hned od počátku pomáhala...
    Říkala jsem si u toho, jaký jsem břídil, že to nechápu a musím to takhle občůrávat - a ejhle ono ne - já jsem vlastně vysoce pokročilá :-DDDDDDDDDDDDDDDDD

    moc děkuji... sranduju tu, ale vážně mě to dnes potěšilo - tak nějak zahřálo a poplácalo po rameni - to samé přeji i VÁM!!! EditkaMT

    OdpovědětVymazat
  3. Díky díky zas jsem chytřejší :-))

    OdpovědětVymazat