Tento blog je součástí newsletteru (e-mailové zprávy s novinkami) digiscrapbookové dílny PST Designs.
Pravidelně nepravidelné zasílání newsletteru s nabídkami cenově výhodných balíčků, sezonních akcí, soutěží a vůbec všeho co se děje u PST si můžete velmi jednoduše objednat ZDE.
Objednáním newsletteru se nezavazujete k žádným nákupům nebo povinnostem a můžete ho kdykoli odhlásit. Naopak se stáváte součástí velké rodiny přátel a fanoušků PST Designs a automaticky získáváte všechny výhody lepších cen, rychlé informovanosti o novinkách a ostatních, které newsletter přináší.

čtvrtek 26. června 2014

Stín u bubliny (fotošop)

Protože mi čím dál víc lidí říká, že má problémy se stínováním bublin, tak jsem si řekla, že ukážu, jak to dělám já - na svých bublinách. Nemůžu samozřejmě říct, že je návod stoprocentní na každou bublinu, protože každý designer je vytváří jinak a vypadají jinak, takže i stínování tam může probíhat odlišně. Ale za zkoušku nic nedáte. Návod pak jde s úspěchem použít i na jiné poloprůhledné elementy.

Takže: pokud se v kitu objeví nějaká nestínovaná bublina a vy u ní přilepený stín chcete (protože normálně bubliny stín až tolik nevrhají a když, tak někam dole na zem (ukážu v příkladu č. 2)  nachystáme si ji a uložíme polotovar pro další použití abychom to příště nemuseli dělat znovu.

1. otevřeme si nějaký světlý papír a na něj položíme do další vrstvy bublinu:
2. použijeme na bublinu nějaký předchystaný styl, nebo si styl vytvoříme. Zde opět omluvte můj anglický fotošop, pokud ho máte v češtině, budete se pohybovat ve stylech - vržený stín - tabulka by pak měla vypadat podobně, jen s českými ekvivalenty:
3. samozřejmě bublina je nastínovaná, ale vypadá dost hnusně. To samé se může přihodit u všech poloprůhledných elementů, jako jsou  lahve, skleničky, mraky apod. Taky takto špatně vystínované vídám FOTOMASKY.  Prosím,   nikdy nenechávejte tak příšerně nastínovaný element, je to prostě HNUSNÝ!

Takže - oddělíme si stín od bubliny. To se dělá tak, že se pravým myšem klikne v panelu vrstev na vrstvu bubliny a to tak že na ten řádek kliknete v pravé části  řádku - většinou je tam symbol FX -  objeví se tabulka  a vy zvolíte "create layer" (vytvořit vrstvu). Pokud se pohybujete jinde na řádku, nabídka bude jinačí a lidi to často mate. Prostě musíte být na tom řádku než kliknete pravým tlačítkem co nejvíce VPRAVO.


4. nyní se vrstva stínu oddělila od původní bubliny.

Můžeme ji různě přibližovat, oddalovat, deformovat a měnit.

V prvním příkladu jsem zvolila ODGUMOVÁNÍ středu stínu měkkou gumou. V tabulce vidíte, že jsem se pohybovala ve vrstvě stínu, že už není kruhový, ale jen srpeček pod bublinou. Můžete změnit krytí vrstvy, tj pohrát si se sytostí/tmavostí/stínu případně ho přiblížit, nebo oddálit.
Vypněte očičko na papíru pozadí (u mě vrstva Background) a jestli vidíte šedobílé kostičky, je to správně. Nyní si bublinu uložte jako PNG. Bude tak nastínovaná čekat na Vaše další využití.


Příklad č. 2


Ve druhém příkladu jsem vygenerovala stín a oddělila na samostatnou vrstvu. Oddělený stín jsem zdeformovala (jednoduše jsem ho zplacatila tažením myší v módu nástroje pro přesun
a oddálila od bubliny, takže jsem tím naznačila, kde u původně naprosto neplastického papíru začíná "země" a při dalším stínování a vrstvení obrázku můžu docílit bez jakýchkoli dalších zásahů optického rozdělení papíru na část "podlaha" a část "pozadí".  Fantazii při stínování se meze nekladou.


Bublinám zdar, šedým skvrnám zmar!

Žádné komentáře:

Okomentovat