Tento blog je součástí newsletteru (e-mailové zprávy s novinkami) digiscrapbookové dílny PST Designs.
Pravidelně nepravidelné zasílání newsletteru s nabídkami cenově výhodných balíčků, sezonních akcí, soutěží a vůbec všeho co se děje u PST si můžete velmi jednoduše objednat ZDE.
Objednáním newsletteru se nezavazujete k žádným nákupům nebo povinnostem a můžete ho kdykoli odhlásit. Naopak se stáváte součástí velké rodiny přátel a fanoušků PST Designs a automaticky získáváte všechny výhody lepších cen, rychlé informovanosti o novinkách a ostatních, které newsletter přináší.

úterý 24. října 2017

Lights On 4

Při výrobě nových efektů na fotky vždycky vycházím z toho, co mi na fotkách chybí, co potřebuju dodělat, ale čím dál víc se snažím taky naslouchat ostatním klientům, co jim chybí a co by potřebovali.

Proto poslední fází před prodejem výrobku je jeho kontrola spojená s testováním na fotografiích.
Dříve mi je posílali hlavně kamarádky fotografky, nebo zákazníci, které jsem si předem vybrala podle jejich práce, nyní jsem se ale rozhodla udělat veřejnou výzvu a nechala si na facebookových stránkách do komentářů poslat fotografie, u kterých by mé zákazníky zajímal použitý produkt.

Tentokrát jsem dokončovala sérii Lights On číslo 4, oblíbený produkt, který spojuje digitální a reálná světýlka a přidáním na fotografie vznikají zajímavé efekty a řeší často nepříjemné problémy spojené se zapojením světel v atelieru (děti je strhávají, světla ruší jejich pozornost, led světla kolísají a často nesvítí jak by měla, nejsou dostatečně vidět kvůli použité osvětlovací technice atp). 

Po vytvoření barevné serie Lights On 3 jsem se opět vrátila k teplé žluté a bílé barvě i když dost nerada.... třetí díl mám fakt ráda a používám ho i na těžce nevánoční fotky (nedávno jsem díky nim vytvořila klubovou atmosféru na fotce z obýváku - pro zákazníky muzikanty).

Moje efekty jsou z 90% reálnými fotografiemi, které upravuju dál tak, aby se hodily na co nejvíc fotek. Vzniká tak přirozeně nepřirozený produkt, se kterým je potřeba pracovat s rozmyslem. Ne každé světlo se hodí na každou fotku a jsou fotky, které další přidané světlo prostě nepotřebují. 
Ale to je věc vkusu a názoru. Často rozhoduje také klient, takže - jdeme na to: Světla zapnout!

A tady následuje můj výběr. 
Vždycky se pokusím napsat proč jsem fotku vybrala a jak jsem ji zpracovala. 
Předem píšu, že u každé fotky se snažím vždy postupovat tak, aby vložení světel nezabralo víc než minutu a používám pouze: změny režimů vrstev (photoshop, gimp, zoner) a gumování měkkou gumou (photoshop, gimp) u zoneru se guma nahrazuje výběrovým štětcem.


1. Janina Foldynová - atmosférová fotka
proč jsem ji vybrala: abych zjistila, že na hodně tmavé fotce přidaná světla neruší a vypadají přirozeně. 
Přidávat světýlka někam kde už jsou není úplně nejlepší nápad. Sama si myslím, že to fotce nic moc nedává, protože už předtím jí nic nechybělo. Zároveň ale - kdyby svítila jen spodní váza a stromek nebyl osvětlený, nebo byl osvětlený málo, bylo by vložení dodatečných světel jistě zajímavou variantou jak si k atmosféře pomoci.

Postup práce: vložení světýlek na fotku (3 soubory)  odgumování z postavy

2. Michaela Ficová - fotka s dřevěným pozadím
proč jsem ji vybrala: hodně vykreslené, ostré pozadí se pro světýlka vůbec nehodí. Většina lidí, co světýlka vyrábí, se shodli, že na dřevo s vysokým clonovým číslem prostě NE.

No to bych ale nebyla já, abych se nepokusila to vyřešit. Už předem jsem věděla, že to, co mám připravené k prodeji stačit nebude a nemám tam v balíčku nic, co by se hodilo. Proto jsem poté, co Míša na facebook tuto fotku vložila, hned začala pracovat. Vznikl nový světelný řetěz z reálné fotografie,  který jsem celý ručně ořezala z originálu a který rozsvicujeme pomocí dalších vložených světýlek (3 druhy a intenzita)

Takže dřevo - vyřešeno!

Postup práce: vložení na fotku přetažením, odřezání řetězu z obličeje a ramínka holčičky
vložení světel na řetěz, opět odgumování


3. Petra Křivohlavá - vykreslené pozadí z Love Christmas
Ješitně musím uznat, že tohle pozadí je tak notoricky známé, že kdo ho nezná, není dětský fotograf, muhehe. Ješitně proto, že jsem ho navrhla já, no ale to sem nepleťme,
protože je tak známé, začíná být trochu fádní a proto jakákoli modifikace je u tohoto pozadí
určitě žádaná.
V první řadě určitě doporučuju produkty Snowy Dream  a Snowy Dream 2
ale přidat nějaká ta světýlka rozhodně taky není od věci.
Můžete použít světelný řetěz z fotky č. 2 anebo prostě a jednoduše rozprsknout pár koleček na pozadí. A chválím autorku za použití mého plamínku svíčky.

Postup práce: vložení na fotku přetažením, odgumování (3 soubory)


4. Kateřina Přibylová - rozsvícení stromečku
  vybírala jsem mezi fotkami stromečků, od Jindřišky Valachové a Pavly Paličkové, do počítače jsem je stáhla všechny a docela úspěšně myslím stromky rozsvítila, ale nakonec jsem vybrala pro ukázku fotku Kačky Přibylové kvůli tomu, že takový stromeček se prostě v reálu rozsvítit nedá - narozdíl od těch dalších dvou - takže jsem chtěla vidět, jak to bude vypadat a ukázat Vám to. 
Hlavně v té chvíli mi začala dávat smysl ta aura okolo stromečku, která na fotce původně byla.

 Postup práce: vložení na fotku přetažením, úprava tvaru, gumování pryč z medvěda (1 soubor)


5. Deny Havlínová - fotografie z venku
jsem moc ráda, že jsem mohla zpracovat i venkovní vánoční fotku. Je to čím dál častější, milý trend, ale všichni co jsme to kdy zkusili, víme, že ty světýlka vzadu ..  jasně, super, když jdeme blíž a uděláme si detail obličeje, ale při celé postavě, nebo půlpostavě už to tak slavné není. Vyrobila jsem na ukázku jednu stranu s použitím malých dosvětlovacích terčíků a druhou jsem obsypala jak já říkám "supermarket" efektem plným rozostřených světelných teček.
Tady se to dost těžko soudí podle před a po. Často totiž KLIENT (rodič) při focení vidí za svým dítětem krásné světýlka a na fotce je pak zklamaný, že jsou tam jen jakési piditečky. V reálu je kompozice krásnější než na fotkách a není jiného zbytí než si pomoci postprocesem. 

 Postup práce: vložení na fotku přetažením, úprava tvaru, gumování pryč z holčičky (2 soubory)



 MIMO SOUTĚŽ:
 náhodou jsem od vítězných autorek dostala dvě fotky které jsou zajímavou výzvou pro světýlka a tak jsem se jen tak abych věděla jak to bude fungovat - rozhodla je zpracovat.

6.  Janina Foldynová  -  fotka s čistým pozadím


7. Kateřina Přibylová - fotka, co snese všechno
 A nakonec Vám chci ukázat, že když umíte fotit, máte nápad, po ruce nádhernou a k focení svolnou dceru, asi tak metrák vaty a nějakou tu hvězdu - vytvoříte nadpozemskou fotku, kde je všechno dokonalé. Taková fotka pak snese všechny Vaše světýlkové psychohrátky a maximálně bude vypadat jinak, ale nemůžete jí ublížit.


Žádné komentáře:

Okomentovat